Weekly Photo Challenge: Happy

Lycklig – ja…korta stunder i livet är jag det. Ögonblick snarast. Jag vet inte om det gäller dig också – pröva att lista de där stunderna som du vill kalla dig Lycklig! Det är inte så enkelt.

Veckans fotoutmaning kräver en del tankearbete. Happy. Den svenska översättningen blir snarast lycklig, glad, förnöjd, ja till och med fyndig och träffande. Efter att ha funderat en dag eller så, har jag kommit fram till att Happy har mest med mina barn och mina hundar att göra. Jag kan se att: När mina barn är lyckliga och när mina hundar är lyckliga – då är jag också lycklig. Utan barnen och hundarna blir det inte så många lyckliga ögonblick kvar…

This week´s photo challenge had me thinking a great deal before I could start choosing pictures. My conclusion is, that those very short moments when I´m truly Happy, mostly involve my children and/or my dogs. I know that when they are happy – then I´m happy too. Without them, there would not be many really happy moments in my life. Although…with the very last photos I tried to catch a glimpse of just – myself, being happy on my own.

Hope you will enjoy my odyssey on the theme:

18 reaktioner på ”Weekly Photo Challenge: Happy

  1. Pingback: Weekly Photo challenge : “Happy” – with a tinge of sad « Just another wake-up call

  2. Pingback: Happy « Monochrome

  3. Pingback: Weekly Photo Challenge: Happy « Becca's Photo Blog

  4. Dina reflektioner stämmer väl överens med mina egna. Och lyckan blir man sällan varse – förrän efteråt. Fina bilder, tack för att vi får se.

    • Ja, konstigt är det med oss människor. Först efteråt, och ibland när allt är för sent…

      Roligt att du uppskattar bilderna! Det är svårt att veta om man ska visa dem eller inte. Om inte, då hade jag nog fått hoppa det här temat.

  5. Pingback: Weekly Photo Challenge: Happy | Life of 24 Hours

  6. Pingback: Weekly Photo Challenge: Happy | R Shad

    • Thank you for your happy comment! I think many of us feel the same – a family is essential for happiness. And then, the family can consist of so many different people, animals and maybe even things…

  7. Pingback: Weekly Photo Challenge: Happy « What's (in) the picture?

Halva verket är läsarens - så, vad säger Du? As the second half is the reader's - I'd love to have Your line!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.