CFFC: Yellows

Cee’s Fun Foto Challenge: Yellows

My first choice for Cee’s challenge is of course the autumn forest…but a car is OK as well.

22 comments on “CFFC: Yellows

    • Höstbilden är en gammal favorit! Just det här skogspartiet är nämligen skövlat och finns inte mer. Det var också fantastiskt fint väder just den hösten.

      • Usch så sorgligt, att skogspartiet inte finns kvar. Vilken tur då att du har denna bilden att gå tillbaka till och minnas allt det vackra.

      • Bildens betydelse och kamerans vikt! Tänker du ibland på hur det var förr- innan digitalrevolutionen? Många saker jag önskar att jag hade haft dokumenterade…

      • Ja många gånger, så många bilder jag önskade att jag hade haft. Gamla släktingar och minnen som inte blev bevarade.

      • Man blir ledsen när man tänker på det – men nästa generation kommer att ha på tok för mycket av den varan. ..

      • Jo, visst blir man det. Satt faktiskt och tänkte på det där idag. Att jag ville åka en sväng till alla gamla bekanta ställen på orten jag kommer ifrån och ta bilder på det som finns kvar.
        Ja, frågan är om den generationen ens kommer tycka att de där bilderna är viktiga? Det kanske ger motsatt effekt.

      • Mmm, kanske det…Vilken god ide’ att åka ut och ta kort på det /de gamla! Min barndomsmiljö är till största delen borta, och så också de gamla som betytt mest. Jag var med en gammal vän på fest på hennes demensboende, och underhölls av en trio duktiga musiker från Musik syd. Jag är väldigt lättrörd, och när alla gamla fina sånger sjöngs – sånger jag vet mormor älskade…då föll tårarna och jag kunde knappt sjunga mer. ”Lyckliga gatan” och ”Lilla vackra Anna” och.. ja, du vet säkert. Livet är kort, och förmodligen meningslöst – och sorgligt. Trots att vi har det gott i Sverige.
        Nu fick du allt igång mig. ..😊
        Ha en fin kväll!

      • Det låter fint trots att du blev rörd och jag har väl lite tur som är uppvuxen i ett litet samhälle där de flesta bodde i villaområden, de finns ju kvar. Jag har inte varit lättrörd förr men har blivit väldigt känslig med åren och just musik är väl det som är lättast att falla för på så vis. Kanske för att man minns de där sångerna så väl? Min mormor sjöng nämligen jämt så jag kan nog en hel del gamla kupletter och sånger från gamla revyer med bla Ernst Rolf och Karl Gerhard, men också Lyckliga gatan mfl. Tack så mycket och ha en fin kväll du också, även om det blir lite nostalgiska tankar!

      • Härligt med gamla kupletter. Jag är född på landet, men hagar och ängar är förändrade eller bebyggda och de gamla husen har renoverats till oigenkännlighet . Ta väl vara på dig!

Halva verket är läsarens - så, vad säger Du? As the second half is the reader's - I'd love to have Your line!

