Dalí själv

WPC: Face

A man and his work – both have spectacular faces. Photographed in Figueras, 2011. For more inspiration, click here.

 

19 comments on “WPC: Face

    • Thank you, Isadora. Lucky you to visit the museum! He produced so much during his lifetime that there is always something interesting to show in every exhibition and museum!

  1. Jag har alltid älskat och beundrat Salvador Dalis konstverk. I min fagra ungdom (på 60 & 70-talet) läste jag hans självbiografi ”Salvador Dalis hemliga liv”. Helt underbar läsning. För att inte nämna (fast nu gjorde jag det) filmen ”Den andalusiska hunden”.

    • Jag har också alltid beundrat hans verk. Till och med utsatt mina elever för en del av dem…Filmen fick de också se utdrag ur. Bra påminnelse om boken – tack! Den har jag inte läst…än!

      • Haha, du har så rätt. Men i dagens skolvärld gäller inte detta…Man får vara glad om man kan så små frön…som förhoppningsvis kan gro hos några!

      • Ingen av dagens ungdomar kommer att ha en aning om 3, 7, 10 år vem Salvador Dali var. De är fullt fixerade vid Facebook och andra tvivelaktiga så kallade sociala medier. Där hat och mobbning får frodas i all sin sjuka existens.

      • Mycket elände med sociala medier bland ungdomar. Och jag slutar mitt arbete som lärare delvis på grund av svårigheter att nå fram i litteraturhistoria. Detta är mitt bästa och roligaste ämne, men med alltmer fusk och filmtittande kändes det allt oftare meningslöst att lägga ner så mycket arbete och få så lite tillbaka. Tyvärr ligger dina antaganden nära sanningen.

      • Det stora problemet i Sverige är våra så kallade folkvalda. Spelar ingen roll vilken partitillhörighet du eller jag har. Det är kapitalet som styr Sverige. Säger Wallenberg att du ska hoppa, så hoppar du. Fackföreningarna har förlorat sitt värde. Pengarna styr ALLT! Fan vet vem de stora aktieägarna är. Målvakter och bulvaner härjar fritt i Sverige. Ser ut som USA i miniatyr. Vi är helt klart på väg mot vår egen undergång. Lycka till.

      • Kan bara hålla med. Det är de ljuvliga ungdomarna som finns, djuren och naturen som håller en vid liv. Att Leva i sin egen lilla värld.

Halva verket är läsarens - så, vad säger Du? As the second half is the reader's - I'd love to have Your line!

