Cee’s B&W Photo Challenge:Heads or Facial Features Human or Animal

I was sitting in a van in Marrakesh, waiting for the driver, when I saw this gorgeous man relaxing with his friends. A long shot, through the window, I just had to…

For more facial features, click here.

P1020823_copy1

Thank you for being featured last week!

CEEB&W

18 comments on “Cee’s B&W Photo Challenge:Heads or Facial Features Human or Animal

  1. Underbart foto. Du har lyckats fånga landets själ gm invånarna väl trots att de inte gillar att bli fotade. Det var bra info att få om detta land på önskelistan. Varför, vet du? Har det med tron att göra? Jag har märkt att uppe i bergsbyarna i Grekland o mvh Turkiet gillar de inte heller kameran.

    • Tack för härlig respons! Jag tror att rädslan både beror på religion och tradition. Man ska inte avbildas helt enkelt. Säkert har det med själen och lycka och olycka att göra. I Tibet kunde jag knappt ta ett enda foto framifrån. Det hjälpte inte att fråga vänligt. Jag minns ett par kvinnor som satt och stickade på en marknad, och när jag intresserade mig för stickningen och hur de gjorde – då fick jag ta ett foto. Om man kan visa genuint intresse och inte bara rikta ett objektiv mot dem tror jag att man har större chans.

      • Ja så är det nog. Känner igen det där ang intresse. På grönsaksmarknaden i Turkiet var en del mindre intresserade av att bli fotade, även vid dialog. Två äldre damer sa ok men gillade det antagligen sådär. En månad senare var jag tillbaka och letade upp dem med fotokopior till dem. Då blev de så glada att de överöste mig med gratis grönsaker! Lite oväntat🙂

Halva verket är läsarens - så, vad säger Du? As the second half is the reader's - I'd love to have Your line!

