5 Day Black & White Challenge: Day four

A printing machine – Helsingborg, The Graphic Museum.

 

The rules are simple:

1) post a black & white photo daily for 5 days

2) Invite someone different to participate each day. (because no one wants to play alone!)

For Day 4, I am happy to invite  Sue Judd at WordsVisual. She is a brilliant photographer and it would be great to see her in this 5 days B&W.

No strings attached if you don’t feel up to it.

 

 

6 comments on “5 Day Black & White Challenge: Day four

  1. Nix pille!!!! Haha!
    Jag var på studiebesök på Helsingborgs Dagblad för en massa år sedan. En sorts föreläsning, rundvandring mm. Det som fortfarande sitter kvar i minnet är ett besök i ett rum som hade en mindre utställning just om tryckteknik, typer, typsnitt, kast, grafisk design osv. Och det jag lärde mig om grafisk design just där och då – det sitter fortfarande kvar i huvet.
    Sen har jag lärt mig mer och annat om design förstås. På ett mer praktiskt sätt också. Inklusive en hel del learning by doing.
    Men det där allra första, före HD-besöket, när jag läste ekonomi och till det hade maskinskrivning som ämne… HA! DEN maskinskrivningen fastnade aldrig! Men fingrarna går rätt fort numera ändå. Snacka om teknik.

      • Ja, det vore det. Det jag vet är att de inte sitter i samma ordning som ett vanligt tangentbord men sen har jag dessvärre glömt mycket kunskaper om den här gamla tekniken.

Halva verket är läsarens - så, vad säger Du? As the second half is the reader's - I'd love to have Your line!

