Blåregn – The Most Beautiful Garden; Japanese Wisteria Tunnel

Style Pantry | The Most Beautiful Garden; Japanese Wisteria Tunnel.

En favorit i växtvärlden för mig är blåregn. Jag minns första gången jag såg ett sådant. Det var när jag som ung hamnade på ön Brissago i Locarno någonstans i Schweiz. Ett slott i skönt bedagat grått låg nästan helt insvept i blåregnsrankor, och jag – jag kunde inte slita ögonen från synen. Blåregnets färgtoner 0ch de kala grenarna såg ut att fullkomligt växa ut ur de grå murarna och färgerna var som ett, som om de varit skapade för varandra.

Jag bestämde mig där och då för att när jag fick ett eget hus skulle jag också plantera ett blåregn. Men, det har inte blivit något av med den saken ännu, i min trädgård, men kanske någon gång…

Ikväll har jag suttit en stund och njutit av de mest magnifika blåregn jag någonsin sett.

Njut!

14 comments on “Blåregn – The Most Beautiful Garden; Japanese Wisteria Tunnel

  1. Der er intet så vidunderligt som Blåregn og deres duft. Når jeg får et hus skal det være med blåregn over det hele hvor jeg kan få dem til at vokse. Tak for artiklen 😀

Halva verket är läsarens - så, vad säger Du? As the second half is the reader's - I'd love to have Your line!

