Weekly Photo Challenge: Thankful

Denna veckas utmaning från WordPress utgår ifrån den stora helgen med Thanksgiving. Något liknande har vi inte i Sverige, men tacksamhet visar vi förhoppningsvis ändå, mot livet och för varandra. Lite oftare borde vi kanske visa det, men det behöver inte vara med stora festligheter. Jag tror att det räcker långt i vardagen – att du verkligen tänker på att visa och tala om att du är tacksam!

Det skulle bli väldigt mycket att skriva och många bilder att visa om jag skulle ta med ens en bråkdel av vad jag är tacksam för. Så, här kommer i all korthet mitt bidrag, som utgår från att jag fått komma hit och att jag har mina fem sinnen: syn, hörsel, smak, lukt och känsel. Ett tillägg gör jag, som för mig är viktigt för att kunna leva ett gott liv – humor!

The WordPress challenge this week is named Thankful. And, I immediately understood the impossibility of the task. I have so much to be thankful for. We all have. So, I decided to do it this way:

18 comments on “Weekly Photo Challenge: Thankful

  1. [...] Weekly Photo Challenge: Thankful « Lagottocattleya [...]

  2. mariayarri skriver:

    Denna gång var det svårt att välja en favorit….. Du och din mor och mina favvo hundar delar på min första plats.
    Resten av dina bilder blir jag också väldans förtjust i. Du är otrolig på att fota!
    Nu börjar det bli vinter här… -7,5 och snö :).

    • lagottocattleya skriver:

      Ha, ha, jo mamma och jag och dottern åkte till Paris tillsammans en vecka. Mamma har alltid velat åka dit – men fick inte ledigt när hon fyllde 50. Skandal. Vi åkte 25 år senare istället…hon är lika pigg som då hon skulle ha åkt.

  3. Nicole skriver:

    This is gorgeous!

  4. Naomi Baltuck skriver:

    Beautiful photographs!

  5. [...] Weekly Photo Challenge: Thankful « Lagottocattleya [...]

  6. Imelda skriver:

    They are all beautiful. The building with the shadows is strikingly gorgeous.

  7. adinparadise skriver:

    Yes, our sight is very precious, and I hope that I too will be able to have all my senses intact as I age. So far so good. :) Lovely post.

  8. eof737 skriver:

    ¸.•*¨*•.♪♫♫♪May your week ahead be filled with thankful moments! .♪♫•*¨*•.¸¸ ♥˜”*°•.˜”*°•.˜”*°•.★★.•°*”˜.•°*”˜.•°*”˜”
    Elizabeth :-)

  9. greenlightlady skriver:

    Your dogs always look so cozy and thankful!
    Blessings ~ Wendy

Halva verket är läsarens - så, vad säger Du? As the second half is the reader's - I'd love to have Your line!

